بهترین روش یادگیری زبان چینی - سریع ترین روش یاد گیری زبان چینی

گام اول در انتخاب بهترین روش یادگیری زبان چینی و همچنین سریع ترین روش یادگیری زبان چینی، شناخت چند ویژگی این زبان خاص است.

  1. زبان چینی تنها زبان مدرنی است که الفبا ندارد و در واقع دارای سیستم نوشتاری “لوگوسیلابی” است، به این معنی که هر کاراکتر نشان دهنده یک هجا در زبان چینی است و می تواند به تنهایی یک کلمه باشد یا با کاراکترهای دیگر ترکیب شود تا کلمه دیگری ایجاد کند. یکی از هیجان انگیزترین جنبه های یادگیری زبان چینی، یادگیری نحوه خواندن و نگارش خط چینی است. منطق، تاریخ و پیچیدگی پشت آنها بسیار جذاب است اما اگر با روشهای غیراستاندارد یادگیری را شروع کنیم، به سرعت به یک کار طاقت فرسا و غیرممکن تبدیل می شود.
  2. نکته ی بعدی آهنگین بودن زبان چینی است.
IMG 4579

همانطور که در تصویر بالا می بینید، در زبان چینی چهار آهنگ وجود دارد که هر کدام از آهنگ ها گام مخصوص به خود را دارند و با تغییر دانگ صدا، آهنگ تغییرکرده و درنتیجه ی آن هجا، معنا و نگارش نیز تغییر می کنند.

آهنگ اول ۵۵ : در آهنگ اول دانگ صدا بالاترین گام را دارد و به صورت یک نواخت است.

آهنگ دوم ۵۳ : در آهنگ دوم دانگ صدا به صورت افزایشی است.

آهنگ سوم ۲۱۴ : در آهنگ سوم ابتدا دانگ صدا کاهش و سپس افزایش می یابد.  

آهنگ چهارم ۵۱ : در آهنگ چهارم یک کاهش دانگ صدای شدید داریم.

البته برخی هجاها بدون آهنگ هستند و خواندن آن ها در کنار بقیه هجاها قوانین خاص خودش را دارد که بسته آموزش پین یین و خط چینی به صورت جامع به این موضوع پرداخته است.

Flag map of the Peoples Republic of China.svg

آهنگین بودن زبان چینی از دیگر موضوعاتی است که اگر توسط یک مدرس حرفه ای و متخصص و با یک روش استاندارد آموزش داده نشود، شما را به دردسر بزرگی خواهد انداخت زیرا با اشتباه گفتن آهنگ ها معنی کلمه تغییر می کند و هیچگاه چینی زبانان متوجه کلام شما نخواهند شد.

 به مثال زیر دقت کنید :

1

همانطور که مشخص است فقط با تغییر آهنگ، معنا و نگارش کلمه ها تغییر کرده است.

پس نتیجه میگیریم که یادگیری سریع زبان چینی مستلزم زمان و انگیزه است، بنابراین بهتر است با انتظارات معقول شروع کنید و فریب تبلیغات کذب یادگیری زبان چینی در ۶۰ روز و…. را نخورید.

البته قابل ذکر است که می توانید زبان چینی پایه را در دو یا سه ماه یاد بگیرید، ولی برای اینکه بتوانید در یک شرکت چینی کار کنید، حداقل به دو سال مطالعه فشرده زبان چینی نیاز دارید.

و اما خبر خوب این است که آکادمی تخصصی زبان چینی دکتر میرزایی با درنظر گرفتن منابع تخصصی و روش تدریس استاندارد، مدون و بین المللی هر چهار مهارت شنیداری، مکالمه، خواندن و نوشتاری زبان چینی را به صورت هم زمان طی ۹ ترم در شما تقویت می کند و شما می توانید به ساده ترین و جذاب ترین روش ممکن، زبان چینی را یاد بگیرید و ترسی از کاراکترهای عجیب و غریب زبان چینی و چهار آهنگ آن و مکالمه با چینی زبانان نداشته باشید.

همچنین بسته های آموزشی آکادمی زبان چینی دکتر میرزایی و آموزش گام به گام زبان چینی از مقدماتی تا پیشرفته برای فارسی زبانان دنیا، در قالب ویدئو، تولید و در اختیار همه علاقه مندان زبان چینی قرار داده شده است که حاصل ۲۶ سال تجربه آموختن و آموزش و تحقیق و پژوهش در زبان چینی هستند.

شما می توانید بسته های آموزشی آکادمی زبان چینی دکتر میرزایی را همین الان در اختیار داشته باشید و از آن استفاده کنید.

توجه به نکات ۱۶ نکته طلایی در یادگیری زبان چینی بسیار ضروری است.

  1. صدا، تلفظ و اندام های صوتی را باید یاد بگیرید.
  2. حتما باید آموزش از پین یین شروع شود.
  3. باید با صامت ها و مصوت های ساده و مرکب و روش تلفظ آن ها آشنا شوید.
  4. باید قوانین نگارش پین یین را بیاموزید.
  5. چهار آهنگ زبان چینی و روش درست تلفظ و ترکیب آنها در کلمات و استرس تلفظی آنها را یاد بگیرید.
  6. حتما باید خط چینی را بر اساس اصول آن یادگرفته و آرام آرام زیر نظر استاد تمرین کرده و آن را یادیگیرید.
  7. حتما باید تایپ به زبان چینی را بیاموزید.
  1. در تمام طول ۹ ترم، حتما باید بر اساس چهار مهارت اصلی زبان چینی را تمرین کنید در غیر این صورت هرروش نادرست شما را خسته و از زبان چینی متنفر می سازد.
  2. حتما و حتما زبان چینی را باید با استادی که رشته آموزش زبان چینی خوانده و یا در دوره های تربیت مدرس زبان چینی شرکت کرده و مدرک دانشگاهی معتبر دارد آموزش را شروع کنید و باید جهت تایید آن استاد، تعداد شاگردان و فارغ التحصیلان و سطح آن ها را در عمل ببینید.
  3. هرکس چه چینی چه ایرانی که چینی خوانده، نمی تواند به عنوان استاد این زبان خاص را آموزش دهد.
  4. اگر می خواهید در چین زبان چینی بخوانید حتما جهت پیشرفت سریع در چین و درگیر نشدن با چالش های زبانی ترم های یک تا سه را در ایران زیر نظر اساتیدی که شرایط فوق را داشته باشند بخوانید.
  5. شهر های شمالی چین را برای خواندن زبان چینی انتخاب کنید چون کمتر لهجه دارند و استاندارد تر صحبت می کنند.
  6. حتما دانشگاه هایی در شهر پکن مثل دانشگاه های زبان و فرهنگ پکن یا دانشگاه پکن را برای خواندن زبان چینی در درجه اول انتخاب کنید.
  7. حتما در امتحان HSK زبان چینی برای تعیین سطح خود شرکت کنید.
  8. در ترم اول و شروع آموزش صبور باشید و آرام آرام و درست تمرین کنید. هرگز عجله نکنید چون زبان چینی زبان جنینی است و شما از آن هیچ آگاهی ندارید.
  9. و مهم ترین نکته: ترم اول مساوی با تمام زبان چینی شماست پس با تمام وجود وقت بگذارید.

 

در تمام طول زمان یادگیری گوش دادن به آهنگ زبان چینی، تماشای فیلم و سریال زبان چینی، گوش دادن به رادیو چینی، تمرین جلوی آیینه و خواندن داستان کوتاه چینی یادگیری را برای شما آسان تر می کند.

 برای ثبت نام در دوره های آنلاین آکادمی زبان چینی دکتر میرزایی می توانید به شماره ۰۹۱۲۹۴۷۲۵۰۵ در واتس اپ پیام دهید و یا با شماره های ۰۲۱۲۶۸۰۱۰۲۴ و ۰۲۱۲۲۴۱۳۴۷۸ تماس حاصل فرمایید.

  • ۰
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
۰ نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments