چرا باید زبان چینی یاد بگیریم؟

چرا باید زبان چینی یاد بگیریم؟

شاید با خود فکر کرده اید که آیا چینی را یاد بگیرم، اما نمی توانید انگیزه لازم را برای برداشتن قدم بعدی پیدا کنید. خوب، ما در ادامه دلایل قانع کننده را گردآوری کرده ایم که چرا باید زبان چینی یاد بگیریم؟ چرا باید زمان و تلاش خود را برای این کار صرف کنید.

یادگیری زبان چینی فواید بسیاری دارد، از به دست آوردن بینش فرهنگی گرفته تا استفاده از فرصت های تجاری و شغلی بهتر، از ایجاد دوستی های مادام العمر تا سفر و دیدن برخی از جاذبه های تاریخی و دیدنی جهان. در واقع، هرگز زمانی بهتر از امروز برای یادگیری زبان چینی وجود نداشته است! مزایای بالقوه زیادی در یادگیری زبان چینی وجود دارد که در اینجا قصد داریم تنها چند مورد از آنها را با شما درمیان بگذاریم.

با زبان چینی عملکرد مغز خود را بهبود ببخشید

یادگیری زبان چینی یک تمرین عالی برای مغز است. تحقیقات نشان داده است که گویندگان هر دو زبان انگلیسی و چینی ماندارین هر دو فعالیت مغزی را در نیمکره چپ مغز نشان دادند. با این حال، گویندگان ماندارین همچنین فعالیت مغز را در نیمکره راست مغز نشان دادند، منطقه ای که برای پردازش موسیقی از طریق ثبت زیر و بم و تن های مختلف مهم است.این نه تنها کارایی مغز را بهبود می بخشد، بلکه توانایی انسان در انجام چند کار را نیز افزایش می دهد. این افزایش در رشد شناختی، تأثیربه سزایی بر عملکرد تحصیلی کودکان دارد.

چرا زبان چینی یاد بگیریم

زبان چینی رایج ترین زبان در جهان است

چینی با ۱.۳ میلیارد گویشور، پرگویش ترین زبان دنیاست. در حالی که انگلیسی در بسیاری از کشورهای دیگر جهان مانند هند، نیجریه و کشورهای اتحادیه اروپا به طور گسترده صحبت می شود، اما در چین اینطور نیست. تنها از طریق صحبت کردن به زبان چینی، می توان واقعاً همه چیزهایی را که چین و تمدن هزاره ساله آن ارائه می دهد، تجربه کرد.

چرا باید زبان چینی یاد بگیریم

زبان چینی دریچه ای برای وارد شدن به دنیای تجاری چین

در طول سالهای گذشته، چین خود را متحول کرده و بر اساس برخی معیارها به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل شده است. علاوه بر این چین سریعترین بازار مصرف کننده در حال رشد جهان است. اگر کارآفرین یا تاجر هستید بدون شک یادگیری زبان چینی کمک به سزایی در وارد شدن شما به دنیای تجاری چین را دارد و فرصت هایی را برای سود بردن از بازار بزرگ چین فراهم می کند. علاوه بر این، تجارت چینی در مورد ایجاد روابط است، بنابراین یادگیری زبان چینی به شما یک شروع عالی در ایجاد ارتباط با همتایان چینی خود می دهد.

چرا زبان چینی یاد بگیریم

با خیال راحت به چین سفر کنید

بدون شک کشور چین با وجود تاریخ غنی و معماری بی نظیر یکی از بهترین مقاصد گردشگری است. یکی از بزرگترین مزایای یادگیری زبان چینی این است که به شما امکان می دهد کشور جذاب چین را به تنهایی کشف کنید. شما می توانید بی باک تر و مستقل تر باشید، از مسیر شکسته خارج شوید و از تله های توریستی دور شوید. در جاده ای که کمتر سفر کرده اید بروید و “چین واقعی” را که گردشگران به ندرت تجربه می کنند را کشف کنید.

چرا زبان چینی یاد بگیریم

اقتصاد پررونق چین فرصت های شغلی خوبی را به ارمغان می آورد

اکنون که در مورد دلایل مهم بودن یادگیری زبان چینی صحبت کردیم، در اینجا یک مورد بسیار کاربردی وجود دارد: زبان چینی می تواند فرصت های شغلی خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد که به آینده ای روشن منجر می شود!

اقتصاد چین سال به سال در حال رشد و شکوفایی است. چین به عنوان یک شریک تجاری بزرگ با کشورهای سراسر جهان، از نظر اقتصادی درحال قوی تر شدن است. این رشد اقتصادی به این معنی است که فرصت های شغلی بیشتر و بیشتری وجود دارد، هم در چین و هم در خارج از چین که در آن مشاغل بین المللی چینی وجود دارد. این به این دلیل است که شرکت های تجاری که با چندین کشور معاملات دارند اغلب ترجیح می دهند افرادی را استخدام کنند که مسلط به بیش از یک زبان هستند.

علاوه بر این، از آنجایی که چینی‌های زیادی در حال مسافرت به کشورهای مختلف جهان هستند، اگر زبان چینی را بلد باشید، فرصت‌های بیشتری برای برقراری ارتباط با بسیاری از متخصصان موفق چینی خواهید داشت. این به نوبه خود به شما امکان می دهد افق های تجاری خود را گسترش دهید و فرصت های شغلی بیشتری را کشف کنید.

m5

با تسلط بر زبان چینی از فیلم و موسیقی های چینی لذت بیشتری ببرید

فیلم  و موسیقی کشورهای شرق آسیا به ویژه چین امروزه توجه بسیاری از مردم به ویژه نوجوانان را به خود جلب کرده است و همین امر دلیلی بر علاقه مندی به یادگیری زبان چینی شده است. فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی چینی زبان روز به روز در حال افزایش محبوبیت در دنیای دیجیتالی رو به رشد هستند. امروزه می‌توانید محتواهای چینی با کیفیت را در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های OTT مختلف مانند Amazon Prime، Netflix و غیره بیابید و از تماشای آن لذت ببرید.

اما اگر از خواندن زیرنویس ها و متن ها خسته شده اید، یادگیری زبان چینی به شما این امکان را میدهد که از تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی های چینی لذت بیشتری ببرید.

m6

تحصیل در چین

چین علاوه بر اینکه کارخانه جهان است، به دلیل آموزش عالی و پررونق خود با قیمت مقرون به صرفه نیز شناخته شده است.

چین یک مقصد تحصیلی معروف در خارج از کشور برای اکثر دانشجویان بین المللی است. دولت چین در راستای تبدیل دانشگاه های چین به یک مرکز آموزشی جهانی سرمایه گذاری های بیشماری انجام میدهد. امروزه بسیاری از مراکز آموزشی در چین در سراسر جهان شناخته شده هستند. ده ها مرکز همچنین در فهرست هایی مانند رتبه بندی دانشگاه جهانی آموزش عالی تایمز جای گرفته اند.

هزینه های تحصیل و هزینه زندگی درچین در مقایسه با ایالات متحده، اروپا یا حتی کشورهای توسعه یافته در شرق آسیا بسیار مقرون به صرفه است.

همچنین می توانید دانشگاه ها، شرکت ها و بورسیه های دولتی مختلف را امتحان کنید. این بورسیه ها بخشی یا حتی کل هزینه های تحصیل را پوشش می دهد.

چین بیشتر کشوری تک زبانه است. بنابراین، اگر به زبان محلی صحبت نمی کنید، ممکن است گاهی با مشکلاتی مواجه شوید. بنابراین، اگر قصد تحصیل در چین را دارید،یادگیری زبان چینی در آکادمی زبان چینی میرزایی بدون شک برایتان بهترین گزینه است.

m7

فرهنگ چین منحصر به فرد و جذاب است

یادگیری زبان های خارجه حتما نیاز به دلایل قانع کننده ندارد، گاهی جذابیت های فرهنگی و تاریخی یک کشور ادم را به سوی یادگیری زبان مردم آن کشور برای درک بهتر فرهنگشان سوق میدهد. زبان بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ فرد است.

تمدن چین یکی از قدیمی ترین تمدن های تاریخ بشر است. توانایی صحبت کردن به زبان چینی دریچه ای منحصر به فرد را به سمت یکی از جذاب ترین، رنگارنگ ترین و باستانی ترین جوامع جهان باز می کند.

بدون شک یکی از جذابیت های کشور چین، آداب و روسم و اعیاد و جشن های بی نظیر آن است، سالانه گردشگران بسیاری برای درک عمیق فرهنگ چینی در ایام عید بهاره چین به این کشور سفر میکنند.

 تاریخ تمدن چین باستان بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت دارد و همینطور زبان چینی. بنابراین، یادگیری زبان مرتبط با چنین تمدن قدیمی بسیار جذاب نیست؟

یک زبان جدید نگاهی کوتاه به کل فرهنگ فرد به شما می دهد. در واقع، درک زبان خود باعث ایجاد عشق، شفقت و هماهنگی متقابل می شود.

m8

طرح «یک کمربند – یک جاده»؛ شاه راه تجاری جهان

طرح «یک کمربند – یک جاده» طرحی در حال اجرا از یک دهه قبل توسط چین و بزرگترین برنامه زیرساختی در تاریخ جهان شناخته می شود که چهار قاره را پیوند می دهد؛ شاید برایتان سوال برانگیز باشد که این طرح چطور میتواند یکی از ۱۰ دلیل قانع کننده برای یادگیری زبان چینی باشد.

ایران در قلب راه ابریشم نوین «یک کمربند- یک جاده» قرار دارد. ایران به سبب برخورداری از منابع مختلف انرژی و همچنین قرار داشتن در یک موقعیت جغرافیایی استراتژیک، از مزیت راهبردی مهمی در حوزه‌ حمل‌ و نقل بین‌المللی برخوردار است. این پروژه بزرگترین فرصت های شغلی و پیشرفت در سراسر جهان را فراهم کرده است. لازم نیست تنها به نیاز کشورمان فکر کنید، بلکه لازم است به نیاز تمام دنیا در رابطه با این پروژه فکر کنید و همین امروز برای یادگیری زبان چینی اقدام کنید.

M15

زبان چینی آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست

در آخر به این نکته باید پرداخت که اگرچه زبان ماندارین به دلیل سیستم نوشتاری پیچیده‌اش، برای یادگیری زبانی دشوار فرض می‌شود، اما زبان چینی آنقدرها هم که فکر میکنید سخت نیست.

اکثر افرادی که با آنها در ارتباط هستم نمی‌خواهند این زبان زیبا و دلپذیر را یاد بگیرند، زیرا معتقدند تسلط بر آن بسیار پیچیده و چالش برانگیز است. اما باید گفت که زبان چینی سخت نیست، بلکه متفاوت است.

تلفظ اساس و هسته یادگیری زبان است. اگر از ابتدا بلد باشید حروف چینی را به درستی تلفظ کنید، قادر خواهید بود صداهایی را که می شنوید درک و جذب کنید. به بیان دیگر ” تمام هویت، اعتبار و دانش زبان چینی شما مساوی است با دوره مقدماتی ۱“.

پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر این مسئله در بخش چین شناسی سایت ما ویدیوی شانزده نکته طلایی در یادگیری زبان چینی  را از دست ندهید.

m9

سخن پایانی:

یادگیری یک زبان جدید ممکن است چالش برانگیز باشد، اما اکنون می دانید که مزایای سرگرم کننده و مفید زیادی در انتظار شماست! در مورد آن فکر کنید: چرا چینی یاد بگیریم؟ دلایل را در دل خود مرور کنید و همیشه وهر زمان که درباره یادگیری چینی دچار تردید شدید به آنها فکر کنید.

اگر برای شروع به اندازه کافی مصمم هستید، امروز وقت آن رسیده که دیدگاه‌های جدیدی را با آکادمی زبان چینی میرزایی به دست آورید!

آکادمی زبان چینی میرزایی می تواند با هزاران درس سرگرم کننده و جذاب و اساتید مجرب به شما کمک کند زبان را به طور موثرتر یاد بگیرید. سطح مهارت فعلی شما یا اهداف یادگیری زبان شما هر چه باشد، ما قول می دهیم که در اینجا همه نیازهای شما را برآورده کنیم. همین امروز ثبت نام کنید و شروع به یادگیری یکی از بهترین زبان های دنیا کنید!

  • ۳۴۴
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
۰ نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments