HSK, HSKK, YCT, BCT, OCT Plus

HSK 汉语水平考试 (hànyǔ shuǐpíng kǎoshì)

HSKK 汉语水平口语考试 (hànyǔ shuǐpíng kǒuyǔ kǎoshì)

YCT 中小学生汉语考试 (Youth Chinese Test) 

BCT 商务汉语考试 (Business Chinese Test)

OCT Plus 汉语口语水平考试(非普通话母语华裔在职人士) (Oral Chinese Test)

(شهروندان چینی تبارمشغول به کار که لهجه یا زبان مادری شان چینی استاندارد پو تونگ خواَ نیست)

اچ اس کی (HSK)

معرفی:

به منظور خدمت رسانی بیشتر به چینی آموزان، مرکز بین المللی خن بن متخصصینی را در زمینه های آموزش زبان چینی، زبانشناسی ، روانشناسی، سنجش و غیره سازمان دهی نمود. بر اساس بررسی های همه جانبه و درک وضعیت واقعی آموزش زبان چینی در سایر کشورها، به منظور جذب مزایای اچ اس کی پیشین و با با بهره گیری از آخرین نتایج تحقیق ” آزمون زبان بین المللی” در سال های اخیر ، آزمون تعیین سطح جدید چینی (HSK) ارائه شد.

HSK جدید یک آزمون بین المللی استاندارد شده مهارت چینی است که بیشتر بر توانمندی داوطلبانی که چینی زبان اول آنها نیست، برای به کار بردن زبان چینی حین تحصیل، شغل، زندگی و ارتباطات اجتماعی تاکید دارد. این آزمون شامل شش سطح است: HSK1، HSK2، HSK3، HSK4، HSK5و HSK6.

سطوح آزمون:

اچ اس کی جدید با ” استانداردهای بین المللی مهارت زبان چینی” و ” چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبانها (CEF)” تطابق دارد و به شرح زیر است:

چهارچوب اروپایی ها برای زبان (CEF) استاندارد بین المللی مهارت زبان چینی میزان دایره لغت اچ اس کی جدید
C2 سطح ۵ بالای ۵۰۰۰ لغت HSK 6
C1 ۲۵۰۰ HSK 5
B2 سطح ۴ ۱۲۰۰ HSK 4
B1 سطح ۳ ۶۰۰ HSK 3
A2 سطح ۲ ۳۰۰ HSK 2
A1 سطح ۱ ۱۵۰ HSK 1

HSK 1 :

داوطلبان با قبولی در این سطح میتوانند جملات و کلمات روزمره ابتدایی را درک کرده و از آنها استفاده کنند، نیاز های ارتباطی کلی را برطرف کنند و توانایی یادگیری فراتر زبان چینی را دارند.

HSK 2 :

داوطلبان با قبولی در این سطح میتوانند از زبان چینی برای برقراری ارتباط ساده و مستقیم با موضوعات آشنا روزمره استفاده کنند و به سطح عالی از چینی مبتدی دست یابند.

HSK 3 :

داوطلبان با قبولی در این سطح میتوانند از زبان چینی برای انجام امور اساسی ارتباطی در زندگی ، تحصیل ، کار و سایر جنبه ها استفاده کنند. در زمان سفر در چین می توانند از پس بیشتر امور ارتباطی برآیند.

HSK 4 :

داوطلبان با قبولی در این سطح میتوانند از زبان چینی برای بحث درمورد موضوعات گسترده تری استفاده کرده و با چینی زبانان بومی نسبتاً روان صحبت کنند.

HSK 5 :

داوطلبان با قبولی در این سطح میتوانند روزنامه ها و مجلات چینی را بخوانند ، از برنامه های سینمایی و تلویزیونی چینی لذت ببرند و سخنرانی های کامل تری به زبان چینی داشته باشند.

HSK 6 :

داوطلبان با قبولی در این سطح میتوانند به راحتی اطلاعاتی را که به زبان چینی می شنوند یا می خوانند درک کنند و عقاید خود را به صورت شفاهی یا کتبی به چینی بیان کنند.

نتایج آزمون:

یک ماه پس از آزمون، داوطلبان گزارش نتایج را که توسط خن بن منتشر شده دریافت می کنند.

شهر جنگ جو
جذابیت‌های گردشگری

شهر جنگ جو (郑州市 )

شهر جنگ جو (郑州市:zhèngzhōushì) پایتخت استان هِنَن (河南:hénán)در قسمت مرکزی سرزمین چین است. این شهر یکی از شهرهای ملی در چین محسوب می‌شود و از لحاظ سیاسی، اقتصادی، تکنولوژی و آموزشی در مرکز استان هِنَن اهمیت زیادی دارد.

دیم سم
غذای چینی

دیم سم

دیم سم از گروه غذاهای کانتونی است

که در اصطلاح فارسی بدان غذاهای میان وعده و سبک گفته می شود که انواع مختلف دارد.

پوشاک مردم چین
تاریخ

پوشاک مردم چین

به عنوان یک بخش مهم از تمدن کشور چین، لباس سنتی نقش حیاتی در تاریخ و فرهنگ این کشور دارد. ویژگی های اصلی که در پوشاک مردم چین باستان در دوران گذشته با دوران معاصر مشاهده می کنید شامل لباس هایی با یقه متقاطع، دامن یا لباس بلند، بلوزهایی با یقه پاپیون دار و یا  لباس هایی هستند که هنگام پوشیدن از چند جهت پیچ و تاب می خورد. این مدل لباس ها برای هزاران سال است که در فرهنگ چین استفاده می شده است. تا زمان جمهوری خلق چین از لباس‌های سنتی در این سرزمین استفاده می شد.